Gen: Aventura
Sistem recomandat:

- Procesor Pentium III 800 MHz
- Placa grafica 32 MB Direct3D compatibila DirectX 8.1
- Memorie 128 MB RAM
- CD-ROM 24X
Mda...cam asta este treaba. Cind zici ca stii si ai vazut totul, se mai intimpla cite o minune care sa te zgiltiie un pic si sa iti mai reseteze parametrul "blazare". Dupa o experienta traumatizanta cu "Broken Sword 3", motaiam, bucurindu-ma de o odihna binemeritata(yeah right). Intimplator, m-am uitat pe retea. Spre uimirea mea, am vazut Syberia 2.
Cu degete febrile am dat clicurile aferente si, in timp ce se descarca jocul, ma invirteam ca un leu in cusca.

Jocul incepe de unde se termina Syberia 1, fara ca acest lucru sa fie un impediment. Cei care nu au jucat prima serie se pot descurca totusi cu seria a doua. Insa imersia in poveste va fi mult diminuata. Ca o impresie personala, creatorii jocului par a fi fascinati de Rusia si mai ales de ceea ce s-a intimplat dupa caderea comunismului. Trenul in care se afla Hans Voralberg si Kate Walker ajunge intr-o gara dintr-un orasel izolat in mijlocul stepei inghetate. Dupa cum ne-am obisnuit, trenului ii trebuie din nou rasucit mecanismul cu arc. Kate ajunge sa exploreze oraselul adormit, in care cea mai frecventa replica este "Ne pare rau, nu avem acum. Dar peste 2 saptamini vine aprovizionarea..."

Vom ajunge intr-un bar darapanat, in care proprietarul jeleste o masinarie mecanica, ce zace stricata de multa vreme. Da, ati ghicit, va trebui sa o reparati. Printr-o intorsatura dramatica de situatie, Hans se va imbolnavi grav si va trebui tratat. Singurul loc in care se poate face asta este o manastire, in care superstitia si ignoranta domnesc. Dupa ce se va insanatosi, Hans va fi rapit de 2 traficanti de fildes, de care Kate il va scapa.
Vom cunoaste un ciudat pilot al unui avion si mai ciudat, vom ajunge la o statie parasita de radar, vom pescui in apele reci si vom hrani ursii. Vom ajunge cu minunatul tren intr-o pestera uriasa unde eschimosii traiesc, in traditia strabunilor, avind un cult al mamutilor. Pestera este uriasa si este realizata cu o atentie pentru detaliu care intrece orice asteptare. Aici se va petrece un lucru care mie mi-a stors o lacrima pe obrazul brazdat de radiatiile unui monitor obosit de 15". Hans nu mai poate merge, si Oscar, robotul mecanic al trenului face sacrificiul suprem si se auto-dezasambleaza, astfel incit sa il poate sustine pe Hans.

Calatoria va fi continuat cu o corabie facuta din oase de mamut, care ii va purta pe eroii nostri catre insula Syberia, nu inainte de a face o incursiune pe un iceberg plin de pinguini. In final, ajung la destinatie, pe o insula calda si misterioasa. Sunt intimpinati de o santinela, care a incremenit in timp, veghind insula. Ultimul task va fi chemarea mamutilor, care vor aparea din zare si il vor lua pe Hans, purtindu-l cu ei in ceata timpului. Da, trebuie sa recunosc faptul ca finalul mi-a stors mai mult decit o lacrima.

Grafica, desi pare greu de crezut este si mai frumoasa decit cea din Syberia 1, iar filmuletele... au calitatea filmului Final Fantasy.

Sunetul este OK, fara a straluci, ca in Syberia 1. Gradul de dificultate insa mi s-a parut mult mai mare decit in primul joc. Cu mult mai mare. Dar e drept, ca si satisfactia terminarii lui este mai mare. Per ansamblu, un joc exceptional si nu cred ca va mai exista multa vreme un asemenea joc, cu o asemenea poveste, atit de atragatoare, trista, frumoasa.

Grafica: 10
Sunet: 9
Control: 10

Adauga acest articol in reteaua ta de socializare favorita:

Review-uri Computer-Arena.ro

Review: Gamepad Genius Wireless Grandias 12V
Introducere: Viata unui gamer nu este intotdeauna usoara, iar posibilitatea achizitionarii device-urilor atat de necesare acestei pasiuni este de cele mai multe ori extrem de costisitoare. Producatorii de console si accesorii pentru gaming ...