Banner
DOOM 3
Duminică, 03 Februarie 2008 13:52   

TAG-uri: review | shooter

Doom 3Nume joc: DOOM 3
Producator: id Software
Gen: Action
Sistem recomandat:
- Procesor Pentium IV 1500 MHz (sau echivalent)
- Placa grafica 64 MB compatibila DirectX 9.0
- Memorie 512 MB RAM
- 2.2Gb spatiu pe HDD
- CD-ROM 8X
A fost odata ca niciodata, pe cind Geforce256 era ceva rar si apreciat si pe cind 2MX400 scotea capul timid in lume, un trailer de DOOM3. John Carmack prezenta lumii teribila GeForce 3 Ti500 zicind ca DOOM3 se joaca cel mai bine pe aceasta placa... Insa din acel moment si pina in momentul lansarii jocului au trecut cam 3 generatii de placi... Si faptul ca se misca PROST pe un FX 5900XT... dupa parerea mea spune multe despre cit de mult le "pasa" programatorilor de la Id Software de utilizatorul de rind, care in fond ii cumpara jocul si il plateste. (nu si in tinutul carpato-danubiano-pontic dar sa nu divagam ;-))   
De la inceput vreau sa spun ca am o oarecare repulsie fata de mincarea incalzita a "n"-a oara si despre remake-uri la remake-uri de jocuri.

La inceputul istoriei jocurilor 3D se faceau engine-uri de interior, pentru ca s-ar fi complicat prea tare treaba cu exteriorul: prea multe texturi, distante mari de vizualizat, lumini multe, si de aceea s-a preferat interiorul, DAR intre timp tehnica a mai evoluat, si jocuri gen FARCRY arata bestial deci se pot face engine-uri de exterior care sa nu ingenuncheze calculatoarele. Daca se vrea/poate. Parerea mea este ca cei de la Id lalaiau toata saptamina si doar simbata si duminica mai bagau un nivel, un monstru si de luni o luau de la capat. Sunt multe chestii care m-au secat in joc. COME ON! 

Omenirea a ajuns pe Marte, este 2145 si inca nu s-au inventat "nigh vision goggles" sau "thermal vision"... E jenant. Sa nu poti sa iti atasezi brisca aia de lanterna la puscociul cu plasma sau la chistol... Sau OK, nu modificam armele, dar pentru numele lui Dumnezeu, ala putea sa isi incarce pusca in timp ce urca scara dar nu putea sa tina intr-o mina lanterna si in alta, macar pistolul, ca e mai usurel?
Povestea era previzibila. Nu prea s-a lucrat la ea. De ce mi se pare ca seamana cu Half Life? A, pentru ca ajungi intr-o baza subterana, cauti PDA-uri si mergi cu trenuletul.
Se putea mai mult la cit a stat jocul "pe vine"... Totusi, bucata cu stramosii de pe Marte e frumisica iar nivelele din pesteri sunt frumoase. Senzatia de frica din joc e mai mult creata artificial si e mai mult ceva de genul "ingroziti-va bah".
Rare au fost momentele cind am simtit ca mi se ridica parul in cap si nu mai rezist. Si am jucat cu lumina stinsa. E drept ca a intrat cineva in camera si m-am cam speriat dar senzatia asta s-a intimplat rar. S-a intimplat exact in acele momente pe care nu s-a pus baza, si anume, s-a auzit la un moment dat o soapta, si un scurt pasaj de muzica de vioara.

De ce nu a existat o coloana sonora adecvata, niste muzica bizara, ceva? Ar fi sporit dramatismul jocului, dupa parerea mea. Dar, sa dam cezarului ce-i al cezarului.

Grafica este intr-adevar extraordinara si viitorul se intrevede luminos. Asta, evident daca iti permiti. Au fost zone in care am jucat la 1024x768, altele in care am jucat la 800x600 datorita penalizarii la fps-uri. Efectele de lumina sunt spectaculoase si "fura ochiul".

Viitoarele jocuri care vor fi realizate cu engine-ul de Doom3 vor fi super. Mi-au placut luptele cu "bosii" si micile puzzle-uri, gen macara, gen extractorul de containere pe care trebuia doar sa sari(!). Mi-a placut shmecheria unor inamici care se prefaceau morti si dupa ce treceai, CLANTS! Sunt 2 monstri tari, practic primul e cam la jumatatea jocului si te bucuri ca ai terminat si buf, incepe din nou jocul.

Concluzia e ca fanii DOOM il vor juca si probabil le va placea. Totul se reduce la o chestiune de gusturi, dar per ansamblu nu am mai terminat nici un joc cu atita ura in suflet si nu am vrut sa il sterg mai repede.
Totul e prea artificial si se bazeaza exclusiv pe tehnica, pe placi video suparate, dar nimic sau foarte putin pe atmosfera/poveste.
Judecati si voi. Configuratia mea a fost: Barton 2600+, 2x256M Kingmax@400, FX5900XT, WD 80G. Au fost zone in care am avut la 800x600 15 fps.... Jenant.
Eu am jucat pe HIGH QUALITY tot timpul. Diferenta mare se observa intre Medium si High quality. Intre Low/Medium nu prea se vede diferenta si intre High/Ultra din nou nu prea e diferenta, insa penalizarea de performanta e fantastica.
Practic daca nu ai 1G de Ram nu prea poti juca in liniste pe ULTRA. Bine, asta poate fi si un avantaj, pentru ca daca in spatele unei usi este un monstru, hardul va cirii si tu vei fi pregatit :-)

Sincer sa fiu, cu jocuri ca FarCry, HalfLife2 si Stalker... competitia este foarte dura si Doom 3 face cam greu fata. In final, jucati-l si vedeti singuri ;-)

Grafica: 9
Sunet: 6
Gameplay: 7


Adauga acest articol in reteaua ta de socializare favorita:
 
 

Review-uri Computer-Arena.ro

Review: Gamepad Genius Wireless Grandias 12V
Review: Gamepad Genius Wireless Grandias 12V
Introducere: Viata unui gamer nu este intotdeauna usoara, iar posibilitatea achizitionarii device-urilor atat de necesare acestei pasiuni este de cele mai multe ori extrem de costisitoare. Producatorii de console si accesorii pentru gaming ...
0 Comentarii 8370 Accesari

Topuri Computer-Arena.ro

Saptamana viitoare incepe IDF (Intel Developer Forum). Ce ni se pregateste?
Saptamana viitoare incepe IDF (Intel Developer Forum). Ce ni se pregateste?
Incepand de saptamana viitoare intreaga comunitate IT, precum si jurnalistii de specialitate vor avea ochii atintiti asupra evenimentului IDF (Intel Developer Forum) organizat anul acesta la San Francisco. Desi nu dureaza decat trei zile (Luni, Marti ...
0 Comentarii 33175 Accesari

Cel mai citit articol (7 zile)

Informatie indisponibila momentan